Dziś chciałbym podzielić się z Państwem informacjami dotyczącymi opon zimowych. Naszą pracę możemy potraktować jako test opon zimowych. Szukając najlepszych opon kierujemy się wieloma względami:
- porady fachowców,
- nasze doświadczenie,
- warunki i czas eksploatacji,
- rankingi producentów.
Fakt wymiany opon w okresie jesieni na zimowe jest bez sprzeczny. Każdy kto zakopał się na nie odśnieżonym parkingu wie, że opony zimowe ułatwiają wyjechanie z zaspy i dalsze kierowanie pojazdem.
Opony zimowe
W spotach reklamowych producenci zapewniają nas, że ich opony zimowe są najlepsze itd. Zapewniają nas o ich wysokich parametrach. Rzecz dotyczy oczywiście opon nowych nie używanych. Rzadko zdarza się by prezentowano informacje o oponach, które mają za sobą 20 a może i 30 tyś km.
Nie jeździmy cały czas na nowych oponach. Z naszego doświadczenia wynika, że to co świetnie wypada w testach szybko traci swoje unikalne właściwości. Przodujące w testach firmy Goodyeary i Continentale szybko się zużywają, auto zaczyna się ślizgać, opony nie wytrzymują jakości łódzkich dróg deformują się (z 30 używanych opon 15 - tylko po jednym sezonie - miało charakterystyczne guzy).
Konkurencyjne marki Michelin i Bridgestone nigdy nie zajmują w testach czołowych miejsc, ale swoje parametry trzymają wyjątkowo długo. W sezonie 2009/2010 żadna z blisko 50 opon nie została zniszczona. Po przejechaniu kilkunastu tysięcy kilometrów opony Goodyeary i Continentale zaczynają tracić swoje parametry natomiast opony firmy Michelin i Bridgestone świetnie się spisują.
Wnioski jakie opony zimowe będą najlepsze pozostawiamy dla Państwa.